Tipy na zařízení domácí kanceláře

Patříte mezi ty šťastnější, kteří mohou v práci využívat tzv. home-office nebo máte svou práci rádi tak moc, že se jí věnujete po večerech i o víkendech? V dnešní době existuje mnoho profesí, kdy můžete pracovat z domova. Díky vyspělým informačním a komunikačním technologiím se čím dál tím víc stírá hranice mezi soukromým a pracovním životem. Proto už jste možná také uvažovali nad tím, jak si doma zařídit vlastní kancelář.

V případě, že máte alespoň trochu možnost, zařiďte si domácí kancelář v samostatné místnosti. Pokud tuto možnost nemáte, vyberte si nejklidnější místo v domě, abyste byli při práci co nejméně rušeni.

Základním vybavením každé kanceláře je pracovní stůl a židle. Jestliže pracujete na notebooku a ne na stolním počítači, nemusí být stůl příliš hluboký. Zaměřte se hlavně na jeho správnou výšku. Pracovní židli určitě nějakou dobu může nahradit klasická kuchyňská židle, ale vaše záda vám moc nepoděkují. Pokud prací z domova trávíte hodně času, investice do ergonomicky tvarované a nastavitelné židle, se rozhodně vyplatí. Jako další úložné prostory vybírejte neutrální nábytek, který se v případě potřeby dá využít i do jiných místností.

Pokud už doma pracovnu zařízenou máte, přinášíme 9 tipů, jak ji udělat ještě pohodlnější:

1.      Odpočinkový koutek

Do větší kanceláře je možné umístit nějaký gauč nebo pohodlné křeslo pro odpočinek mimo počítač. Vhodné především pro kreativní profese.

2.      Dostatek světla

Ideální je umístit pracovnu do místnosti, kde je dostatek přirozeného světla. Pokud to není možné, pořiďte si kvalitní umělé osvětlení.

3.      Čistota

Pracovní stůl udržujte urovnaný a čistý.

4.      Organizace

Všechny pracovní věci si zorganizujte a snažte se takovéto uspořádání udržovat.

5.      Odstranění zbytečností

Dejte pryč všechny věci, které k práci nepotřebujete a které by vás zbytečně rozptylovaly.

6.      Oddělení pracovního a soukromého prostředí

Pracovní prostor je dobré využívat pouze pro práci. Nedělejte si z pracovny skladiště věcí, které nemáte v bytě kam umístit.

7.      Výzdoba

Ozdobte si stěny pracovny oblíbenými obrazy či plakáty. Vizuální stimulace podporuje kreativní myšlení a zpříjemní pracovní prostor.

8.      Rostliny

Rostliny dodají vaší pracovně svěžest a útulnost.

9.      Teplota

V pracovně udržujte příjemnou teplotu, vydržíte tak déle produktivnější.

Příspěvek byl publikován v rubrice Dům, byt, zahrada a jeho autorem je RenataKukli. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

0 komentářů u “Tipy na zařízení domácí kanceláře