Smutný fakt – většina věrnostních programů pro zákazníky nefunguje

Věrnostní programy jsou trendem současnosti, ale ruku na srdce, většina z nich nefunguje. Podle statistik má nějakou věrnostní kartu 92% Čechů, ale používá z nich jen zlomek. Jak to udělat, aby zákazníci používali právě tu vaši? Zde je několik tipů.

Předně si ujasněte, zda chcete věrnostní nebo zákaznický program.

Jaký je rozdíl?

Věrnostní program motivuje zákazníky, aby se k Vám vrátili a nakoupili znovu. Existuje celá řada možností, přičemž většina z nich nefunguje z jednoduchého důvodu – podobných nabídek je na trhu příliš mnoho a každý desátý oběd zdarma dnes již příliš netáhne. Pravdou je, že většinu věrnostních programů využívají právě stálí zákazníci, kteří paradoxně žádnou pobídku nepotřebují a přišli by k vám nakoupit tak jako tak.

Zákaznický program oproti tomu pracuje se zákazníky promyšleněji. Jeho součástí bývá identifikace jednotlivého zákazníka nebo skupin zákazníků, což umožňuje zacílit svoji nabídku přímo na míru. Namísto plošného vrhu letáků nebo drahé reklamy v tisku či magazínech pak dobrý zákaznický program umožňuje cílené oslovení zákazníka, který má o produkt opravdu zájem. Cílená reklama pak výrazně šetří peníze za marketing a umožňuje dosáhnout vyšších zisků.

Nejefektivnější se tedy v praxi ukazuje využít věrnostního a zákaznického programu v jednom. Kde ale takový program pořídit a jaké by měl mít parametry? Dobrý zákaznický program na míru je velmi drahý a náročný na provoz a údržbu.

Naštěstí je možno využít hotová řešení, která jsou dnes již na trhu dostupná a to dokonce za zlomek ceny klasického věrnostního a zákaznického programu. Jedním z takových řešení je například populární Cashback Program, který dnes v ČR využívá více než 2300 firem. Díky propojitelnosti na ostatní obchodní partnery pak umožňuje i sdílet zákazníky s ostatními obchodníky v regionu, což znamená další zvýšení tržeb pro váš obchod.

Ať už se ale nakonec rozhodnete pro kterékoliv řešení, nezapomeňte, že úspěšný věrnostní program je pouze ten, o kterém zákazníci ví a kde jsou jim srozumitelné výhody, které za svoji věrnost obdrží.

S přáním mnoha úspěchů

Milan Řeřicha, www.milanrericha.cz

Další čtení: Proč je věrnostní Cashback program lepší kartičky s razítky a hvězdičkami

0 komentářů u “Smutný fakt – většina věrnostních programů pro zákazníky nefunguje